~member~

Thursday, April 07, 2011

sila jadi tabah ye...~(jangan nak lemah sangat)

assalamualaikum..

okeyh.. ari ni nk ckap.. psal mcam mane kite nk lupekan orang yang kiter sayang?? in other words, 'kekasih kiter'..okeyh.. ni ade lah kes tuk orang yang kne tggalkan oleh orang yang mereka sayngssss k... (kalu kekasih korang tu curang ngn korang @ main kayu tige @ xmemasal je nk tggalkan korang)

okeyh here.. these are the do's and dont's that u allz need to follow keyh... CHECK IT OUT...

~firstly.. plis jgan sesekali ckap kat dy yang korang still 'mengharap' lagi kat dy keyh.. plis.... ni la perkataan yang paling dilarang sekali keyh...kalu korang ckap mengharap kat dy lagi.. bermkne korang da tnjukkan yang korang lemah n dy akan amik kelemahan korang tuk jadi kekuatan dy...


~secondly.. (ni tuk pasangan yang dekat2..) plis.. jgan sesekali tuk berselisih @ bertegur @ terpandang dy keyh.. tlg la.. bukn nk ptuskan silaturrahim.. tapi ni tuk sementare waktu je.. bukn nk ajar korang tuk jadi pendendam ke ape.. tapi tuk jadi kan korang kuat.. bukn lemah yang asyik menagis dalam blik je taw...


~thirdly.. buang sume barang @ pulangkan je balik barang2 yang dy ade bg korang keyh.. tlg la.. jgan smpan lagi.. (ade tu siap plok2 bwak tdo lagi..) plis la.. kalu cm tu smpai ble2 pon korang xkn dpat mulekan idop baru keyh.. ataw kalu ade brg korang kat dy.. (kalu xbrharge cgat.. korang biar je la kat dy.. aggap je sedekah.. tapi kalu berharge.. korang amik je balik.. bukn nk ajar tuk jadi buruk siku ke ape.. tapi tuk ajar org tu tuk jadi setia n menghargai pasangan (korang ler tu..).. kalu dy syangkan kte.. dy xkan tggalkan kter k.. igat tu..)


~yang ke empart.. tadi buang brang berharge kan.. sekarang buang sume gmbar yang korang ade pulak keyh.. xkisah la dlam fon ke.. dlam laptop ke.. dlam purse korang.. bwah bntal ke.. xkisah la kat mane2 pon.. dlam almari ke.. mane2 je k.. sume buang taw.. xgne da pon kalu korang smpan.. dy xingat korang.. korang je terhegeh2 nk ingat kat dy watpe kan.. haaaaaa.. lagi satu.. dlam fb pon.. kne buang gak taw...


~lastly.. tlg la.. tlg cgat2 kat korang.. jgan la nk teringat2 ke..terbyang2 ke.. ataw pon angau kat dy lagi keyh.. korang kne sbukkan diri korang stiap mase n mulekan idop baru.. kalu korang xnk ingat kat dy.. jgan wat pe yg dy pernah suke.. pe yang dy pernah wat kat korang.. jgan pergi tempat kengan korang lagi.. bnde2 ni akan mengelakkan korang dari trus ingat kat dy keyh... percayelah..

so.. be strong n forget tha past keyh... gud luck..~


ps:/ ckap senang la.. cube klau btang idong sndri yang kne.. maun meraung... huwaaaaaaaaa...


4 comments:

biro said...

npe entry sal broken heart je ni??

nAtA$hA aN!$hA said...

bukn ape.. sayer buat entry ni khas tuk membe sayer yang baru lepas putus bercinte...hehehehe

Anonymous said...

check backlink sempo seo backlink service buy quality backlinks
backlinks builder

Anonymous said...

I think this is one of the most important information for me. And i am glad reading your article. But should remark on few general things, The website style is perfect, the articles is really nice

~my port~